måndag 15 april 2024

Söndagssol

 




Igår var det blåsigt som sjutton, men soligt, så jag trotsade blåsten och gav mig ut i trädgården för lite trädgårdsarbete. Väldigt spänd på att de här lökarna ska börja blomma. Alliumbollar. Nyplanterade i höstas. Tänk att jag fick tummarna loss och fick ner några vårlökar.






Lökarna till de här hyacinterna planterade jag för några år sen. Det har tagit rejält med tid innan de visade sig. Nu hoppas jag att det dussin sparade julhyacinter som jag planterade igår, inte dröjer alltför länge innan de dyker upp. Jag är lite för otålig för trädgårdsarbete...





Finns det nåt godare efter några timmars trädgårdsarbete? Möjligtvis blåbärspajen jag bakade och missade ta bild på... 


3 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Äntligen trädgårdstid!

Hannas krypin sa...

Vad härligt med trädgårdspyssel, jag har en hel del att göra i trädgården. Ska klippa ner en del gammalt ris men vill vara säker på att det inte ska vara minusgrader. Igår var det frost nämligen.

smile sa...

@Hanna - Jag är också lite försiktig för april är en opålitlig månad. Men visst är man otålig. :-)