fredag 12 april 2024

Halvpension och helmätt

All inclusive hade vi inte när vi var i Österrike, men väl halvpension. Älskar ordet halvpension. Låter lite gammaldags. Halvpension betydde här frukostbuffé och trerätters kvällsmat. Herrejisses så mycket mat. 





Första kvällen Schnitzel. Tydligen var jag så ivrig att äta efterrätt att jag glömde fotograftera. Apfelstrudel och Kaisersmarren.






Italienskt tema. Mums...






Franskt. Tre bien!






Nåt annat tema, glömt vilket. 






Väldigt smarrig currysoppa med svamp.






Den här kväller var det den lilla chokladkakan som var godast. Tänkte på kockarna i Sveriges mästerkock. Tror de hade kommenterat att det var fel val av tallrik till huvudrätten... Lite färglöst. Och smaklöst kan jag tillägga.


Nästan så jag skäms när jag säger att vi blev ganska mätta på maten efter nån dag. Trerätters sex dagar på rad är man inte van vid... Även om det var supergott (nästan allt), var det inte utan att man nån gång där på slutet började längta efter nån enkel sunkmat. Men som sagt, det var gott. Och lite lyxigt. 


Inga kommentarer: