tisdag 30 april 2024

Missad musik

Fastnade i en dokumentär häromdagen om en popgrupp som gått mig helt förbi. A-teens. Var helt ovetandes om deras musik och deras forna storhet. Jag visste ju att de fanns, men inte hur stora de var. För 25 år sen lyssnade jag uppenbarligen på helt annan musik. Eller så lyssnade jag inte alls, åtminstone inte på radio, eftersom jag helt missat den här gruppen som, enligt dokumentären, var rejält stora inte bara i Sverige. Sannolikt måste de ha hörts en del på radio. Radio ja, och inte Spotify. 25 år sen ju. 

Likadant var det med ett annat band med namn som också började på A. Ace of Base. Lite tidigare och ungefär samtidigt var de också en svensk grupp som blev stora, nationellt och internationellt. Även de gick mig helt förbi. 



Vilken sten bodde jag under, kan man tro? Eller jag hade kanske helt enkelt väldigt annorlunda musiksmak... 

Inga kommentarer: