lördag 6 maj 2023

Tysk gottehaul

Det är lördag, så då passar det blev bra med ett godisinlägg. Nu är det några veckor sen (som känns som en evighet) vi var i Tyskland och förrådet på godsakerna vi köpte med oss hem börjar sina. Låt oss titta på vad vi handlade och brukar handla när vi är i just i Tyskland. 





Söta flingor är inget som serveras till vardags hos oss, men i sommartid och när vi är ute och reser brukar det hamna i shoppingkorgen. Små minicookiesflingor är poppis. Jag kan tycka de är goda som de är, som en minminiminikaka, men kidsen föredrar dem i en skål med kall mjölk. Ett paket fick följa med hem och gissa om det gick åt fort. 






Nuts brukar få vara färdkost, för vi hittar det oftast på bensinstationer längs vägen och inte jätteofta i matbutiker. 


Det absolut godaste godiset, som vi brukar bunkra i Tyskland, för att just de sorterna/smakerna inte säljs här hemma är de här Haribovarianterna:






Körsbärsstixxen var gudomligt goda. Var skriver jag, eftersom de fick strykande åtgång. Tackålov bara av mig, för det är bara jag i familjen som älskar allt med körsbärssmak. Då får jag ha det ifred. Hehe.






Fritz-Limo läsken är inte dum den heller. Finns i massa smaker och min favorit är rabarber. 


Nu håller vi hårt i de tyska gotterester vi har kvar, så vi klarar oss tills vi kör söderöver igen. 


Inga kommentarer: