onsdag 10 maj 2023

Långväga lunchshopping

Jag har berättat här förr att jag ju haft en pendlarvardag i olika omgångar de senaste åren. Så kan det vara när man jobbar som konsult. En stor gemensam fördel jag haft på alla mina uppdrag är att jag alltid haft ett fantastiskt butiksutbud på gångavstånd från kontoret. Just nu har jag ett galet stort utbud, då kontoret ligger i ett stort handelsområde. Ni vet, sånt där handelsområde där det finns ett stort köpcentra och massa butiker runt omkring köpcentrat. Man hinner så klart inte besöka så många butiker på en lunchrast, men man kan ju dela upp det. 

Häromdagen besökte jag bara en matbutik på lunchen, för att köpa en lunchsallad. 




Men när jag såg fikonträd till extremt bra pris kunde jag bara inte motstå. Trots att jag skulle behöva släpa hem det på två bussar och ett tåg. Men en vänlig kollega erbjöd sig att skjutsa mig till tåget och sonen hämtade mig när jag och mitt lilla träd steg av tåget. Så istället för buss, tåg och buss blev det bil, tåg och bil. För mig och mitt lilla träd. 


Inga kommentarer: