söndag 14 maj 2023

Dags att kalla hem Christer och återförena både Abba och Herreys?

 

Har väl inte undgått någon att Sverige och gick och vann Eurovision igår? Höll på att undgå mig om inte familjens ungdomar påkallat min uppmärksamhet och väckt mig där jag sov i tv-soffan. 

Tydligen en historisk vinst. Första gången en kvinna vunnit Eurovision två gånger och Sverige har nu lika många vinster som Irland. Men allra häftigast tycker jag det är att nästa år när Sverige står som värd för Eurovision är det 50 år sen Abba vann med Waterloo och 40 år sen Herreys vann med Diggiloo. Nästan för bra för att vara sant! Vilken självklar värd av Eurovision år 2024! Hoppas man utnyttjar det och gör nåt käckt av det. 

Fast hur kan det vara 40 år sen Herreys sjöng om sina guldskor?? Det var ju alldeles nyss, eller? 



Inga kommentarer: