onsdag 17 maj 2023

Dagvill deluxe

Nog för att tiden går rasande fort, men idag har den gått extremt rasande fort. Åtminstone i min dagvilla hjärna. Enligt kalendern är det onsdag, men imorgon är en röd dag, så man skulle kunna kalla det för fredag. Eftersom man är ledig imorgon. 

Men nu till min dagvilla hjärna. I förmiddags var jag helt övertygad om att det var torsdag idag. Och nu, på eftermiddagen, börjar det kännas som fredag. 



Jisses. Hur ska detta sluta, jag jobbar på fredag, och det kan ju kännas både som måndag eller fredag. Måndag för det är arbetsdag efter ledighet eller fredag för att det är fredag. Eller lördag eller söndag för de som har klämdag eller tagit semester. 


Pst, jag var tvungen att googla om det heter dagvill eller dagvild. Tydligen heter det dagvill. Man böjer inte med ett d, så det får bli dagvilla hjärna, även om jag skulle vilja skriva dagvilda. Nåja, språknörden noterar. 


Inga kommentarer: