måndag 3 april 2023

Steg för steg

 



Tjohoo! Trappan är färdigmålad! I fredags gjorde jag sista penseldragen och skyddspapp och målargrejor kunde plockas bort. Ljuvligt! Min strategi att ta trappan steg för steg, eller rättare sagt, vartannat steg, visade sig funka bra. Jag betade av elefanten i bitar. Enda nackdelen kanske att det drog ut på tid, men så här i efterhand när jag är klar känns det helt ok. 







Berättade HÄR att vi i bara farten lyckades få upp en tavla i trapphuset också. Som jag sett fram emot det! Som vi funderat på hur vi skulle lösa det med att få upp en spik högt upp på väggen i trapphuset och så visade det sig att det var ju hur lätt som helst, behövde inte ens en stege. Nåja. Den som väntar... osv. NU är jag supernöjd. 



Med ångan uppe funderar jag redan på nästa projekt. Köket har saknat fönsterbräde sen vi renoverade för några år sen. Nu j-r ska det fixas! 


Men i helgen efter trappan var klar fick vi underbart utomhusväder - perfekt tajmat - så det fick bli lite trädgårdsarbete. Den årliga vårångesten. Jag har alltid ångest när jag klipper ner mina lavendelbuskar, men jag vet ju att de mår bra av det och de blir fina just för att jag klipper ner dem, men icke desto mindre, så jobbigt. 


Jobbigt verkar grannen också ha det, de har fortsatt hela helgen med att flytta runt krukor...