måndag 28 november 2022

Stickstatus och saffransbullar







Så är vi då officiellt inne i julbubblan. Förste advent igår. Jisses... Jag hänger inte med. Hur blev det redan advent? Men jag skyller på att det fortfarande (tackålov) än så länge bara är november... Apropå det, har ni uppmärksammat att jag bloggat ovanligt mycket denna månaden? Inte för att jag haft ovanligt mycket tid för att göra det, det beror nog mer på att jag för några veckor sen roade mig med att surfa bakåt i bloggen och jag blev så inspirerad av mig själv att blogga lite oftare, lite kortare inlägg, mer som inslag från vardagen. Typ som jag bloggade innan jag skaffade ett instagramkonto. Där har jag varit lite mindre aktiv i år. I alla inläggsmässigt, jag har mer använt storyfunktionen. 

Men apropå att inspireras. Jag var på julutflykt i helgen och blev superinspirerad. Har mobilen full av bilder, de kommer i ett eget inlägg. 

Nu fortsätter vi med några andra nedslag i helgen som gick.






Jobbar hårt på att detta ska bli årets julklapp till mig själv... Få se om jag hinner. Det kräver några långa tv-kvällar, men det har jag inte riktigt tid till och har jag, så somnar jag innan jag ens plockat upp stickningen ur korgen. Men baksidan är i alla fall klar. Alltid något. 







Något som inte tog jättemycket tid att slutföra var de här saffransbullarna som jag svängde ihop igår. Lagom stor sats, fick ut sju bullar. (Märkligt sammanträffande att jag lyckats testa två bak på kort tid och bägge har resulterat i sju bullar. Nästa gång jag bakar får jag försöka få ut åtta bullar, så vi kan få vars två...) 


Receptet på de här saffransbullarna hittade jag HÄR.


 

Inga kommentarer: