måndag 7 november 2022

Frågestund om veckan

 

Läste det HÄR inlägget hos Elsa imorse, och lite sent på det kunde jag inte låta bli att låna hennes lista. Frågestund om veckan. 



Hur är måndagshumöret?

Jo tack, klockan är just nu halv nio på kvällen och jag sitter i soffan och tittar på Sveriges Mästerkock VIP och multitaskar och bloggar framför tvn för att inte somna. Jag. Är. Så. Trött. Igår gick jag och la mig klockan åtta! Helt galet. 

Hur var måndagshumöret imorse? Även om jag somnade tidigt igår kväll så var jag lika trött som alltid när klockan ringde imorse. Fast jag var pepp för att jobba hemifrån och pepp på två teamsmöten som jag kände mig väl förberedd för. 



Nämn två härliga saker i veckan och en mindre härlig

Oj, det var inte lätt. Har inget speciellt planerat mer än jobb och där är väl inget som jag skulle benämna härligt. Mindre härligt? Nej, inget sånt heller. En helt vanlig jobbvecka, med andra ord. När jag inte jobbar har jag som vanligt en massa mer eller mindre trista vardagsgrejor att göra. Huset är i akut behov av städning, min garderob är i lika stort behov av röjning. Tvättbergen blir jag aldrig av med, det är ett rent sisyfosprojekt. Jo, nu kom jag på nåt härligt! På fredag ska Loppan och jag besöka en potentiell gymnasieskola. Det ser jag fram emot.

Vad kommer du att jobba med?

Jag jobbar som konsult och börjar denna veckan en ny fas i mitt uppdrag. Har sett fram emot det för som den listmänniska jag är (haha) så älskar jag att checka av och nu har jag checkat av första fasen i mitt uppdrag. 

Vad kommer du ha på dig?

Har två dagar på kontoret denna veckan och har lite lösa tankar om vad jag ska på mig då, men inte bestämt mig än. Jag är inte en sån som kan bestämma i förväg vad jag ska på mig, jag ångrar mig alltid i sista minuten om jag väl har bestämt mig i förväg.

(bildkälla)


Vad snurrar i dina tankar just nu?

Haha, jag funderar faktiskt på vad jag ska ha på mig imorgon! Klockan kommer ringa klockan fem imorgon bitti för jag ska till kontoret. Jag funderar på att jag borde leta upp mina digitala biljetter till det HÄR evenemanget som jag ser fram emot nästa vecka. Jag funderar på om jag tömt tvättmaskinen eller om jag borde gå ifrån datorn och tv-soffan och kolla. Jag funderar på vad jag ska laga till middag imorgon. Jag funderar på när jag ska hinna kompletteringshandla två ingredienser till det jag är lite sugen på att laga. Jag funderar på vart jag lagt fodralet till mina earpods. 

Om denna vecka skulle få tre fokusord, vilka skulle det vara då?

Fokus! Fokus! Fokus! Haha. 

Vad händer i helgen då?

Såå sugen på att plocka fram symaskinen igen. 





Haha, vilken trist lista! Inser att man nog måste var influencer med lite mer spännande tillvaro för att kunna göra såna här listor lite mer läsvärda. Nåja, en lista är en lista. Och här var min. 



Inga kommentarer: