söndag 13 mars 2022

Topp fyra!

 

Så har vi tagit oss igenom årets mello. Som alla år konstaterar jag det samma. Att deltävlingarna är så där och de flesta låtarna under deltävlingarna inte är nåt vidare, men att många av dem faktiskt är riktigt bra i efterhand när jag hör dem på radio. Precis som i år alltså. 

Men vad har jag att säga om finalkvällen? Jo, att inte bara rätt låt vann, utan att de fyra topplaceringarna var rätt! Helt enligt min önskning. Jag brukar gissa vad jag tror och vad jag önskar. I år gjorde jag bara en önskelista och döm om min förvåning att topp 4 slog in! Jag hade nästan rätt på min botten-tre-placeringar också. Fast inte i rätt ordning. Jag satte Anna, Robin och Klara i botten och tydligen tyckte de som röstade inte som riktigt som jag. Klara var visst lite mer poppis hos andra än hos mig. 

Men bäst på hela kvällen, förutom då vinnarlåten och toppfyraplaceringarna? 

Som vanligt Farah. Kan inte hon få livstidsuppdrag att alltid ta hand om artisterna i greenroom? Hon gjorde det så bra. 

Men, alltså. Oscar. Oscar. Oscar. 💓💓💓



Han har fått livstidsplacering i mitt 💓



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Så bra Oscar!
https://lyricstranslate.com/en/oscar-zia-oscars-anthem-lyrics.html