tisdag 22 mars 2022

Verklighet eller fiction

 

"Har du någon gång haft en chef? Varit chef själv, eller tänkt att du vill bli chef för att det där skulle jag göra så mycket bättre? 



Jenny kommer in som ny chef på det stora företaget full av energi och längtan efter lösningar, som kommer hjälpa både henne och företaget att må och prestera bättre. Hon brinner för sina idéer och har gjort en genomarbetad powerpointpresentation. Men Jenny går vilse in i en härva av omorganisation, mellanchefer och nytt effektivt management-tänk där inte ens chefscoachen verkar veta varför han är där. Vem är det egentligen som bestämmer och varför kan Robert inte fixa med kaffe och bananer utan att börja gråta? Efter ett medarbetarsamtal från helvetet tvingas Jenny att se nya sidor hos sig själv. Vem vill hon vara? Vad är det hon längtar efter? Blir det my way, eller the high way?"

Jisses, det här är inte en beskrivning av min nuvarande arbetssituation, och inte heller nån tidigare, men det skulle mycket väl kunnat vara det. Nej, det är beskrivning av en teaterföreställning som jag ser fram emot att se om några veckor. Eller gör jag verkligen det..? Nu när jag skriver av texten vete sjutton, det känns plötsligt väldigt nära... 

Nåja. Vi får väl se. Jag kanske går från föreställningen och är superpepp.

Superpepp är jag i alla fall att gå på teater igen. Det var länge sen.



Inga kommentarer: