torsdag 31 mars 2022

Kontorstider och uppvakningsstrul

 

Jag jobbar fortfarande hemifrån en hel del, men varvar det med jobb på kontoret. Ibland halva dagar, det är de bästa dagarna. Förmiddagar på kontoret, eftermiddagar på hemmakontoret. Eller tvärtom. Men. Senaste veckan. Veckorna. Då har jag vaknat typ halv fem och inte kunnat somna om när jag ska vara på hemmakontoret och i princip skulle kunna sova till fem i åtta. Men de morgnar jag måste stiga upp tidigt, typ runt halv sex, för att hinna transportera mig till kontoret, då vaknar jag inte förrän klockan ringer! Och är jättetrött. 

Härommorgonen var jag tydligen så trött redan på kvällen för jag hade visst ställt klockan på kvart över sex när jag skulle gå till bussen halv sju! Galet. Jag fick ta bussen en timme senare, de går knasigt nog bara en gång i timmen, men jag kunde koppla upp mig och jobba lite på bussen. När jag väl hamnat på rätt buss! Ja, det var en riktigt galen morgon, tydligen. Jag kom inte bara iväg en timme senare än beräknat, jag hoppade på fel buss! Men det löste sig, jag hoppade av på nästa hållplats och därifrån gick även rätt buss, tre minuter senare. Puh. 

En utmaning. Det här att vänja sig vid kontorsjobbtider när man tillbringat två år på hemmakontor... 





Inga kommentarer: