torsdag 14 oktober 2021

Peppar mig inför morgondagen

 




Jisses. Imorgon ska jag för första gången på 19 (!) månader ha en hel jobbdag utanför hemmakontoret. En av avdelningarna på jobb är på tvådagarskonferens och jag är ditbjuden imorgon för att prata om mitt projekt. Jag är ju konsult, därför är jag inte med på hela konferensen. 

Funderar lika mycket på min presentation som vad jag ska ha på mig... Jag som under 19 månader hållit alla mina presentationer framför en skärm ska nu plötsligt stå i ett rum med levande människor framför mig! Nervöst. 

Känner mig lite som på bilden ovan. Lite lätt förvirrad över vad jag ska ha på mig. Man kan ju inte bara ta på sig en kavaj över slapp outfit med jeans och t-shirt, eller jo det kan man kanske, men det är inte riktigt jag. Är det fler än jag som liksom tappat sin klädstil under all tid med hemmakontor? Jag har absolut inte suttit oduschad i myskläder på hemmakontoret, men den där extra ansträngningen jag brukar göra när jag ska till kontoret har jag kanske inte riktigt gjort. Knappast att jag suttit på hemmakontoret med kavaj. Och "finskor" har jag inte använt på väldigt väldigt länge. 

Men jag kommer att överleva vilket som. Och ingen, absolut ingen, förutom jag, kommer att reflektera över mina kläder. De kommer så klart vara helt fascinerade över att se mig livs levande! 😆


Och kanske vara lite nyfikna på mitt projekt...






Note to self.



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Lycka till! Det kommer att går bra.