måndag 18 oktober 2021

På tillfälligt besök i människobyn

 




Så var det måndag igen och tillbaka på hemmakontoret igen. Hur gick det i fredags, kanske nån undrar? Jag var ju på heldagskonferens bland levande människor. 

Det var nog en ganska bra idé, det där att lägga mer krut på vad jag skulle ha på mig än att jag skulle hålla en presentation. Eller det gjorde jag ju inte medvetet, men det kanske blev så. För när jag väl var där var jag inte alls nervös och min timme of fame gick jättebra. Och jag höll min timme på minuten! 

Men det där med kläderna... Hade tänkt att jag skulle lufta en av mina kavajer, som jag ju inte använder på hemmakontoret. Men nånting gjorde att jag i sista minuten, innan jag åkte hemifrån på morgonen, bytte och valde en annan överdel. Och vet ni, det hade nog blivit lite kul om jag inte bytt. För när jag kommer fram möts jag av min närmaste kollega, hon och jag som jobbat dagligen tillsammans - via teams - det senaste ett och halvt året, iklädd gissa vad? Exakt en sån kavaj som jag först tänkt ha på mig! Nästan lite spooky, eller hur? 

Men som sagt, idag är det hemmakontor igen. Och kavajen hänger kvar i garderoben.




Inga kommentarer: