tisdag 12 oktober 2021

Italienska trädgårdsdrömmar

 

(bildkälla svt.se)



Andra säsongen av Husdrömmar Sicilien ligger nu ute på svtplay. Samtliga sex avsnitt. Jag har strecksett dem. Känner mig lite matt. Vet inte om det var för att jag såg så många avsnitt på raken eller på grund av innehållet. 

För er som helt missat vad det handlar om kan jag berätta att det handlar om Marie och Bill från Höganäs som levt ut sin husdröm om ett sommarhem på Sicilien. Från att ha renoverat fem svenska hus under elva år, slog de för nåt år sen till på ett 450 kvadratmeter stort rosa kråkslott på den italienska ön Sicilien. I Husdrömmar Sicilien, säsong 1, fick vi följa renoveringen inne i huset. I säsong 2 är fokus på att göra om trädgården, som är full av utmaningar. 

HÄR skrev jag om första säsongen, då jag blev mer inspirerad att åka till Italien än av själva renoveringen. Fick inte samma Italienlängt nu när jag såg andra säsongen, blev som sagt, bara matt. Över intensiteten och galenskapen, jo jag tycker det är lite galenskap, Bills och Maries drömmar, men ljuvlig sådan, så klart. För det är fascinerande att se deras drömmar slå in. Och resultatet blev ju... fantastico! 



2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Jag sträcktittade också på hela säsong 2 i lördags, jag ville inte sluta titta så jag bara fortsatte. Det var ju så spännande! Jag blev upprymd och glad. Stadiet av matthet är ju nog redan förbi för mig, jag har liksom accepterat Marie som hon är :-)

smile sa...

:-D