lördag 10 juli 2021

💚 VĂ€xthuset 💚

 


Vi har ju ett vĂ€xthus i trĂ€dgĂ„rden numera. PĂ„ platsen dĂ€r det tidigare stod en lekstuga stĂ„r det nu ett vĂ€xthus. Var sak har sin tid och nu Ă€r det vĂ€xthustid. KĂ€nns som att det alltid varit sĂ„ hĂ€r och samtidigt tittar jag fortfarande pĂ„ det och förundras över att det stĂ„r dĂ€r. Det. Blev. SĂ„. Himla. Bra. Magiskt! 


VĂ€lkommen in.




Det var det hÀr som var min mÄlbild nÀr vi planerade. En dagbÀdd full med dunkuddar och duntÀcke. Jag skulle ju odla sjÀlen dÀrinne. Inte bli hemmaodlare.


Men ni ser ju dÀr till vÀnster i bild att jag inte riktigt kunnat hÄlla mig...







Visst har jag klĂ€mt in bĂ„de tomater, fikon, gurkor, chili och paprika. Och örter. 






Och det vĂ€xer sĂ„ det knakar. Vi har redan skördat första snacksgurkan och nu följer vi tillvĂ€xten pĂ„ fler gurkor och övriga grönsaker. 







Men som sagt, vi odlar huvudsakligen sjĂ€len. Ni ser ju. SĂ„ hĂ€r ser det ut nĂ€r man övernattat dĂ€rute i den utdragna dagbĂ€dden. Ljuuuuvligt. 



2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Å vad fint det blev! Er trĂ€dgĂ„rd Ă€r sĂ„ mysig!

smile sa...

Tack, Nilla! <3