söndag 25 juli 2021

Samlad flock på utflykt med fika, kortspel och golfande

 

I år blir det ingen utlandsresa för oss, i alla fall inte nu under sommaren. Vi roar oss med mindre turer och utflykter på hemmaplan istället. Som häromdagen, när vi lyckades få med hela familjen på en dagstur. 





Första anhalt. 
Som alltid när vi ska iväg nånstans hinner vi knappt lämna vår uppfart förrän vi blir hungriga eller fikasugna. Här visade sig att vi fick stillat både hunger och fikasug.







Jomenvisst. Smakade precis så gott som det ser ut att smaka.






Eftersom vi satt alldeles ljuvligt och coronasäkert i fikets trädgård stannade vi kvar. Eller kanske berodde det på att vi var för mätta för att resa oss?






Nåja, kortleken plockades i alla fall i vanlig ordning upp och där satt vi och spelade.






och spelade. Så länge att vi hann bli fikasugna...







Efter att ha ätit så mycket var vi till slut tvungna att bege oss till nästa resmål där vi skulle röra på oss lite.






Vi skulle spela minigolf. Eller bangolf som det heter. Förlåt, men jag säger minigolf och jag säger dagis. Men jag svär inte i kyrkan. 







Vem som vann? Inte jag i alla fall, även om jag ledde ett tag på de första banorna. Men jag kanske vann nåt av kortspelen. Och jag vann definitivt på att ha haft en supermysig utflyktsdag. Med hela flocken samlad.



Utflykttipsen?
Olof Viktors i Glemmingebro och Löderup



Inga kommentarer: