söndag 18 juli 2021

På sommarönskelistan

 

Läste på Elsa Billgrens blogg om hennes sommarönskelista. Naturligtvis har även jag en sån. Här är Elsas. Och här nedan är min.





 

- Få färg på benen

- Få fräknar på näsan

- Lyssna på Sommar i SR P1

- Blogga regelbundet

- Digital detox (förutom min egen blogg då. Och mina favoritbloggar: Elsas och Sandras)

- Tillbringa sena kvällar i trädgården och i växthuset

- Sova i växthuset

- Sova utomhus i trädgårdssoffan

- Bli dagvill, inte veta vilken dag det är och inte bry mig om vad klockan är

- Få familjen att låta bli att påminna mig om vilken dag det är och vad klockan är... 

- Odla gurkor

- Äta vattenmelon, körsbär, plommon, blåbär och kantareller

- Hitta nya grillrecept och inte bara göra likadan grillmarinad varje gång vi grillar

- Äta nypotatis

- Frysa in blåbär till vintern

- Göra rabarbermarmelad

- Frysa in rabarber till vintern

- Läsa böcker. Pappersböcker, inte bara lyssna på böcker

- Göra spontana utflykter

- Titta på brittiska deckare

- Titta på brittiska deckare på datorn i trädgården medan myggen kommer fram och utebelysningen i trädgården startar

- Spela Alfapet, Fia, sällskapsspel med familjen

- Plocka fram symaskinen och börja sy igen

- Njuta beachlife

- Spela minigolf. Förlåt, jag vet att det heter bangolf, men jag säger minigolf. 

- Lösa korsord

- Få familjen iväg på kvällsdopp

- Spela kubb

- Göra staycations

- Använda mina sommarskor

- Ligga på en filt i skuggan i trädgården

- Äta frukost utomhus



Jobbar hårt på att beta av min lista. 
(eget kollage med bilder från pinterest.com)



1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar lista. Drömsemester. Hoppas och tror du lyckas beta av den 🤗