fredag 16 juli 2021

Det smakar gurka!

 




Hur går det med grönsaksodlingen i växthuset, kanske ni undrar? Jotack, det växer så det knakar. Och här på bild är gurkor nr 2 och 3 som vi skördat. På bilden ser ni även ett gäng paprikor på gång. De är än så länge gröna, men ska växla färg till rött och gult när det är dags att skörda. Tror jag. Hoppas jag. 






Jag var tvungen att testa och jämföra med samma sorts gurka inhandlad på torghandeln i grannstaden. Hade ni kunna gissa vilka som var hemmaodlade om ni inte sett översta bilden? Gurkan längst till höger är "köpegurkan". En smal rackare. 



Hur lät omdömet om de härodlade gurkorna då? "De smakar gurka!" sa Loppan. 



Nu fortsätter jag att sjunga "Här dansar Herr Gurka" när jag kommer in i växthuset. Och jag fortsätter att hoppas på skörd av övriga grönsaker därinne. 



Inga kommentarer: