torsdag 22 april 2021

Genrep eller extrem tidig framförhållning?

 

Häromdagen var det 50 dagar kvar tills sonen tar studenten. Studentmössan som beställdes för länge sen har kommit och i förrgår beställde jag studentplakat. Jisses, märkligt det här att planera för nåt som man egentligen inte vet om man kan genomföra. Eller hur man ska genomföra det. Vi får ju vänta på hur restriktionerna ser ut när det är dags och under tiden planera för alternativ. Inte helt lätt.. Tur man jobbar som projektledare och är van att jobba med parallella planer, göra riskanalyser och vara flexibel...



Så här såg det ut hemma hos oss igår. Nej, det var inte jag som genrepade dukning! Och det var inte heller jag som var extreeeemt tidigt ute och duka! Haha, bägge alternativen skulle kunna vara rimliga men lite väl tidiga. Nej, det var för en av den blivande studentens skoluppgifter. Han hade i uppgift att skriva och hålla ett studenttal till sin framtida dotter. Varför dukningen, undrar du? Jo, för att det var också en del av uppgiften! Att filma när man håller sitt tal och att man skulle göra det vid ett dukat bord! 




Vilken himla käck uppgift! Udda, men superkäck! Kan tänka mig att det var många mammor som gladde sig åt att få "provduka". Fast nu är det inte denna typ av dukning jag tänker mig i skarpt läge, men för skoluppgiften fick det funka. 

Nästa uppgift på min studentplaneringslista är att googla mat. Jag har två alternativ, det ena coronavänligt och praktiskt himla smidigt (åtminstone i mitt huvud) och det andra lite mindre coronavänligt men också himla smidigt, men på annat sätt. Vilka alternativen är? Nej nej, de håller jag för mig själv än så länge! 





Inga kommentarer: