onsdag 17 juni 2020

Godare än gott


Vi fortsätter på temat mat och förväntningar, tycker jag. Förväntningar på att man ska äta nåt gott när man t ex lagt tid på att laga eller baka nåt efter ett recept kan ju som sagt vara höga. Förväntningar på när man lagar nåt "hittepå"-recept på vad man hittar i kyl och skafferi, är kanske inte lika höga. Men oj så gott det kan bli! Som man när man lyckas trolla med rester. Eller som häromdagen, när jag bara tog vad jag hittade i kyl och skafferi.






Jag kokte ett paket ostfylld tortellini och blandade sen med några matskedar färdig pesto, en halv deciliter lätt cremefraiche, lite pastavatten och riven parmesan. Sen toppade jag med soltorkade tomater, körsbärstomater och ruccola. Jisses, så gott! Det var så gott att jag fick snabbt koka upp ett paket tortellini till, för alla åt med god aptit. 


Sånt här slår vilken restaurangmat som helst, om ni frågar mig.



Inga kommentarer: