måndag 29 juni 2020

Mrs Bucket





Rollfiguren Mrs Hyacinth Bucket från den brittiska - väldigt brittiska - serien Skenet bedrar, känns hon igen? Inte? Ok, då kanske det här inlägget inte går hem, men om jag säger att hon hette Mrs Bucket, men envisades med att kalla sig Mrs Buuuuké, lite franskt så där. För att det skulle låta lite finare. En ganska kul serie, om man gillar brittisk humor. 


Varför skriver jag om det, undrar ni? Och varför har jag klippt in en fiskarhatt i bilden? Jo, för att det heter ju inte fiskarhatt! Det heter bucket hat! Och just nu är det tydligen ganska trendigt, om man frågar familjens yngsta. Som har koll. 


Jag har inte alls koll. Men jag har en bucket hat! Jag köpte en sån häromdagen. Tänkte att den kunde vara lite piffig så där. Som ett mellanting mellan stråhatt och keps. På stranden och så. Lagom casual.


Maken kallar mig numera Mrs Bucket. 



Inga kommentarer: