fredag 12 juni 2020

Utmanande sommarpresent


Årets jobb-sommarfest är inställd. Så klart, det hade ju inte funkat att samla oss alla så här i coronatider. Istället har vi fått ett presentkort på valfri sommarpresent. Pocketböcker, choklad, te, badlakan, kaffemuggar, tidskriftsprenumeration... lite att välja mellan. 


Jag stannade så klart till en stund på boksidan, men insåg att jag redan har huset fullt av lästa och olästa böcker, så det kändes inte så lockande. Så surfade jag igenom hemartiklarna och insåg att jag inte har nåt jättebehov av två blommiga kaffemuggar. Eller en udda badhandduk. Och vi är inga stora tedrickare. Inte alls, egentligen. Det är besökare som dricker vårt te och nu för tiden har vi inte så många besökare. 


Så stannade jag till bland godisutbudet. Och tänkte... nja, nej, jag vill inte ha ett dyrt paket lakrits eller choklad, hur lockande det än kan vara. 


Vad jag till slut fastnade för, undrar ni? Håll i er, det här var nog lite oväntat. Åtminstone överraskade jag mig själv.






What? Vad är det undrar ni? Ett hopprep?






Konstiga handbojor? 


Nope, det är ju ett gummiband att träna med! Om jag nu sponsrar mitt lokala gym så pass att de gjort inte bara en utan två renoveringar de senaste åren, men aldrig går dit, så får jag väl ge mig själv chansen att träna lite hemma. 


Risken är dock att det blir som den undre bilden... Jag sitter omklädd och redo och... det liksom inte blir mer än så. 


Haha, jag utmanar mig själv. Genom att skriva det här. 
Fortsättning följer. 



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Och rätt vad det är har du bokat dig på ett pass med CXWORX :-)