fredag 15 november 2019

Ny på jobbet och tacksamhet över tidigarelagt tvprogram





Känslan när man börjat nytt jobb. Eller hur? 


Halva november har rusat förbi och jag som precis började nytt jobb. Och det är redan en halv månad sen! Galet. 


Trött, tröttare, tröttast. Alla dessa nya ansikten man möter. Alla nya namn. Som man inte kommer ihåg och man presenterar sig själv flera gånger om. För samma personer! Och man missar säkert att presentera sig för nån. Och allt nytt jobbmässigt man ska lära sig. Nya datorsystem, nya processer, nya begrepp. 


Som konsult räknas man dessutom kunna allt efter typ en timme... 


Men men, man överlever. Och helt plötsligt en dag inser man att man faktiskt fattar mer än vad man tror och att man visst vet vad man håller på med. 


Men just idag? Idag är det fredag och jag gissar att jag kommer somna tidigt. Tur att Idol går en timme tidigare än vanligt ikväll. Så jag hinner åtminstone se dem uppträda. När det är dags för röstningsresultat lär jag sova sen länge... 


Förresten, känslan efter första veckan?


(bildkälla)






Inga kommentarer: