söndag 17 november 2019

Första veckan i november...




Minns ni att förra inlägget slutade med den här bilden (som jag hittade på instagram)? Tänkte att vi kunde titta lite på varför den där första veckan i november kändes som ett helt år. Eller var galet intensiv.










Dag 2 steg jag upp halv fyra för att sätta mig på tåget till Stockholm. Jag råkade göra det som ungdomarna uttrycker som"dygnade" natten innan jag skulle åka. Jag kunde inte sova! Helt omöjligt. Jag låg och vände och vred mig och när klockan var halv fyra steg jag upp.  Utan att ha sovit en endaste sekund. Taxin hämtade mig tio i fem och visst hade jag kunnat ligga kvar lite längre. Men jag ville inte riskera somna i sista minuten. 



Sen var det lite mer än 4 timmar på tåget. Jag slumrade till lite innan jag tog mig till restaurangvagnen och plockade upp en frukostlåda. Kaffet var det godaste kaffe jag någonsin druckit, men jag var så trött att det var inte mycket frukost som gick ner. 


Väl framme i Stockholm var det möte hela dagen.  






Mötet var slut klockan fyra, men det fanns inget tåg som skulle hem förrän halv åtta på kvällen så det blev en lååååång dag. Men, då hann jag ju "göra huvudstaden" några timmar. Och ja, jag hann shoppa lite. 


Kvällen efter jag kommit hem från Stockholm hade maken och jag biljetter hit:







Konsert med klassisk filmmusik. 



Jag ska ärligen erkänna att jag var så trött att jag funderade allvarligt på att hoppa över det.



 



Men är glad att jag inte gjorde det. 1,5 timme magisk musik. 



Fredagkvällen minns jag inget av, tror jag däckade ganska tidigt i soffan. För att på lördagsmorgonen stiga upp i ottan igen. För två dagars internatkurs. 






Gissa hur gärna jag hellre tillbringat helgen här i hotellsängen... 



Nåja, det var den veckan det. Imorgon är det måndag igen. Och på tisdag morgon är det jag som stiger upp i ottan igen och sätter mig på tåget igen. 




Inga kommentarer: