fredag 22 november 2019

Jag ger upp, nu börjar julen även här!





Inser att det är advent nästa helg och att julen nu faktiskt - på riktigt - ligger i tiden. Och här hemma har vi nån som har koll på vad som ligger i tiden. I eftermiddags efter skolan ville hon börja julpynta. Hon var redo, men inte jag. Nope, nån måtta får det vara. Jullådorna står kvar i förrådet och kommer stå där till nästa helg. 



Men för att gå henne lite mötes, erbjöd jag ett besök i byns fina blomsteraffär. Sagt och gjort, dottern, hennes kompis och jag begav oss dit. I novembermörker och regn.  







Men ni ser ju. Skyltfönsterna såg lovande ut. Och jag lovar, medan jag plockade upp mobilen och tog de här bilderna sprang tjejerna in i butiken. Ivriga att låta sig julinspireras. 






Men ni ser ju, två ivriga jultörstande tjejer. 










Massor av fint. Pynt och blommor. 






Om det shoppades nåt? Jomenvisst, ni ser ju, tjejerna med varsin liten påse. Under en julröd paraply, temat till ära.





Och i påsarna låg såna här söta figurer.



Julen är härmed inledd. Jisses... Det lär bli en lång jul... 



Inga kommentarer: