måndag 2 april 2018

En afton i påsk






Påskafton 2018
Låt oss titta på lite bilder.









Dagen började med frukost med lite påsktema. Och en övernattningsgäst. Loppans kompis sov över. 







Och när kompisen åkt hem var det dags att leta upp årets påskägg. 







Men alltså, JAG fick ju det finaste ägget! 







En massa peppiga lappar och sötaste påskkycklingen. 
Men själva huvudpresenten låg längst ner i ägget.






Tadaaa!!! Fast ni kan ju tänka er hennes kommentar när vi ätit färdigt påskmaten samma kväll och hon såg mängden disk... 






Kreativa Loppan, som förresten har en nyköpt tröja som det står Creative på, fortsatte sitt skapande. 






Även om hon inte själv äter ägg, så måste man ju så klart måla påskägg i påsktider. Och jag som äter ägg, hade svårt att knäcka en sån fin skapelse.






Vad stod på menyn på påskdagen? En massa påskmat, så klart. Och såna här smarriga våffelhjärtan. Alltså sååå gott! Och lättlagat. Som en lättare langosvariant. 






Det här var ett nytt tillskott på årets påskbord. Laxtårta. Jag återkommer med recept. En ny favorit. 


Jag känner att det är hög tid för att införa lite nya favoriter på påskbordet. Och julbordet. Och midsommarbordet. Eftersom det är samma sorts mat. Jag börjar tröttna, men maken äääälskar det. Han tröttnar aldrig på sill. Och han har några favoriter som måste stå på påskbordet. Och julbordet. Och midsommarbordet. Tur att han är lika pepp på att testa nya recept som jag. Förutsatt att de matchas av gamla favoriter då, alltså. 



Om tre månader är det ju dags igen. Midsommar. Och sill på matbordet. Och sannolikt även den här laxtårtan. Men garanterat ingen snö utomhus! Eller... 




Inga kommentarer: