lördag 27 januari 2018

Roadtrip på en lördag


Den här helgen går i förkylningens tecken. Sonen har precis repat sig efter en veckas förkylning, maken känner att han har förkylning på gång och min är definitivt i full gång. Men familjens partyloppa är pigg och frisk. Och tur var väl det eftersom det stod kalas, badkalas, på agendan för dagen. 



Men förra helgen var vi pigga.








Och då drog vi på roadtrip på lördagen. Låt oss titta på vad vi gjorde. 







Vi satte oss i bilen och det var plusgrader och barmark, men bara en mil norrut började det se ut så här utanför bilrutorna.
















Och ju närmare vi kom vårt mål desto vintrigare var landskapet. 









Underbart! 



Nyfikna på vårt mål? Och syftet med utflykten. Ok, här kommer det.







Ikea i Älmhult! Galet, ja jag vet. Vi bor typ 14 mil från Älmhult. Men minns ni det där bordet jag tjatat om? Som jag kollat lagersaldo på varje dag sen långt före jul. Jag fick hjälp av en kollega att luska ut om det skulle komma in några på lager på mitt närmaste varuhus, men det såg inte ut att vara någon plan att få in dem på lager inom överskådlig framtid. Men klockan tolv på förra fredagen skulle det komma in 10 st bord i Älmhult! Som givet för en utflykt! 







Men den som känner oss vet att utflykt betyder fika. Så innan vi begav oss in på varuhuset laddade vi med fikapaus. Alltså, snö och våfflor med sylt och grädde. En given kombination, eller hur? 







Sååå gott! 



Mätta i magen med våfflor och med lite loppisfynd i bagaget (ja vi hade så klart letat upp ett kombinerat fika- och loppisställe) gav oss in på varuhuset. 







Och första stoppet var här. Gissa lyckan! 








Har ni varit på varuhuset i Älmhult? Jag tycker det är mycket mer inspirerande än de andra IKEA-varuhus jag besökt. Och jisses vad inspirerade vi blev här! Alla fastnade vi framför den här. Spisen som förmodligen var en dekoration och inte en IKEA-vara. För inte säljer väl IKEA sådana..? Hrm... 



Hade passat alldeles perfekt både i stil och storlek hemma hos oss.








Men istället fick ett par pastellfärgade IKEA-påsar följa med hem. 









Som någon utnyttjade så fort vi kom hem, för då var det dags att packa övernattningsväskan för Loppan. Och maken och jag begav oss på bio. Och sonen skejtade. Som vanligt.



En supermysig dag. Och overklig, med det tillfälliga besöket i snöigt landskap. För visst var det plusgrader och barmark när vi kom hem igen på seneftermiddagen. 



Men helgen fortsatte med överraskningar. Men det tar vi i eget inlägg. 



Bordet, undrar ni? Blev det bra? Ehh... jag vet inte ännu. Vi har inte hunnit montera det än. Men det har ännu inte kommit in på lager i vår närmaste butik, så utflykten var definitivt inte förgäves. 




Inga kommentarer: