fredag 14 juli 2017

Pratstatus och fyra favoriter







Hur går det med ert sommarpratslyssnande? Jag tror att jag slår mitt personliga rekord i år. Åtminstone så här långt. Många timmar i bil och möjlighet att ladda ner några avsnitt så fort jag hade tillgång till wifi, gjorde att jag nästan lyssnat i kapp. Jag tror jag missat två avsnitt hittills. Eller nej, inte missat. Faktiskt gett upp. Två program som jag inte orkade lyssna färdigt på. Nej, jag tänker inte avslöja vilka! Men jag kan tipsa om några program som jag tyckte var extra bra.










Jag som älskade Historieätarna på Svt  kunde så klart inte låta bli att fascineras av måltidsforskaren Richard Tellströms sommarprat. HÄR (<-- klicka) hittar du det.









"Gammal är äldst". I positiv bemärkelse. Fascinerande att höra "behind the scenes" historier från ett långt skådespelarliv. Du hittar hennes avsnitt HÄR (<--klicka).








Men Gud, vilken historia han hade att berätta! Det hade gått mig helt förbi att han blivit utsatt för ett överfall och rånförsök pga spelförluster. Lyssna HÄR (<-- klicka).







Dogge Doggelito. Amen han är ju för go, Dogge! Vilket levnadsöde! HÄR (<-- hittar du hans program).




Nu får vi se om jag fortsätter i samma takt och hinner lyssna ikapp innan sommaren är slut. Annars kan jag ju alltid ladda ner och lyssna till hösten när jag pendlar till jobb...






Inga kommentarer: