fredag 28 juli 2017

Köpenhamnskort



























Om man tar sig bortom Ströget, där det alltid kryllar av folk (turister? svenskar?) så finns det så många mysiga gator, kvarter och butiker.




























Det finns några pärlor till vintagebutiker bara några gator bortom Ströget. Den väskan alltså... Gör sig inte lika bra på bild som i butiken. Kärlek vid första ögonkastet och hade kunnat bli min för 250 danska kronor, men jag lät den hänga. 








Istället gick vi vidare och tog en kaffepaus.








Och just när vi sagt "vi har tur med vädret" så öppnade himlen sig... 








Och det började regna. Men då sitter man bara kvar, under ett parasoll, och hittar på nåt att roa sig med medan man väntar på att regnet ska ge med sig.








Vilket det gjorde. 








Ända tills vi blev lite hungriga och slog oss ner här. I ett mysigt lite utomhuskrypin under presenningstak.








Med utsikt över Nyhavn. Och en massa turister som tog selfies på en brygga. Såg väldigt kul ut. Ungefär som när vi var i Pisa tidigare i somras och alla skulle ta roliga kort med det lutande tornet. Vilket jag nu kommer på att jag glömt visa! Det får bli ett annat inlägg.



Tillbaka till hungern i Danmark. Eller var det regnet. Hungern tar vi!








Vi beställde varsin liten hamburgare. Hehe. Vi beställde varsin hamburgare och som vanligt så fick maken en gigantisk. Minns ni pizzan i Italien jag skrev om HÄR (<--klicka)? 



Min egen kyckling med ananasburgare var alldeles lagom för mig.








Men inte för stor för att jag inte några timmar senare skulle kunna klämma en sån här godsak.








Nu ljuger jag, jag klämde bara en halv! Vi delade.








Men jag hade lätt kunna klämma hela själv. Eller två... 




Lika lätt som jag hade kunnat stanna en dag till i Köpenhamn. Eller två...





Inga kommentarer: