lördag 4 februari 2017

Memory och minnen



När det planerade äventyret med kompisen blir inställt pga sjukdom (kompisen, inte Loppan), får man hitta andra saker att roa sig med. 






Som det här.
Som man motvilligt går med på att spela när mamma föreslår det... För mammas älskade Memoryspel från sjuttiotalet kanske inte känns så där... barnvänligt ... som dagens spel. 







Alltså bilderna är lite tråkiga. 
 Och tålamodet kanske inte riktigt finns där. Åtminstone inte i början.








 Inte förrän man börjar få övertaget över mamma. Haha, då blir det roligt på riktigt!







Memory. Oj, vad jag har minnen av detta Memory. Jag älskade att spela det när jag var i Loppans ålder. 







Att döma av lappen jag hittade längst ner i spellådan var jag tydligen petig med ordning och reda redan som liten...




Inga kommentarer: