onsdag 1 februari 2017

Donut-semla!



Minns ni att jag visade en frestande variant på semla för ett tag sedan?
Har bara väntat på anledning att testa att göra själv och idag hittade jag en anledning så god som någon. Vi firade sonens namnsdag.






Så här blev resultatet!


Inte riktigt som jag föreställt mig, för jag hade föreställt mig klassiska donuts, men de var slut när jag kom till butiken. Istället fanns där en kardemumma-donut, som kanske egentligen passade ännu bättre till semla.


Hur det smakade? Kalasgott!


En festligare variant av den klassiska semlan. Och lagom stor, då den inte rymmer lika mycket grädde som en vanlig semmelbulle.


Med inspiration härifrån fick sonen en specialvariant. Han är inte glad för mandelmassa, så han fick vaniljkräm under sin vispgrädde. Och var mer än nöjd. Loppan körde donut naturelle.



Inga kommentarer: