onsdag 1 februari 2017

Bye bye januari och välkommen februari



Januari är nog den månad jag gillar minst av årets alla månader. Tomheten efter julen, både i plånbok och hem. Mörkret när julbelysningen plockas bort. Och vädret som antingen är lynnigt eller bara grått. Och kallt. Mörkret är nog det som är jobbigast med januari, tycker jag. Såååååå svårt att stiga upp på morgnarna. Blä.


Men nu lämnar vi januari bakom oss.
Inspirerad av ett inlägg på den här bloggen, knåpade jag ihop en januarisammanfattning.



Håll tillgodo. Här är en sammanfattning av en del av mitt januari 2017. Den del som jag bloggat om.









Vädermässigt har januari sannerligen varit lynnigt. Ömsöm kyla, ömson sol och så lite lite snö på det.








Jag gillar som sagt inte januari. Vill helst gå i idé. Nu jobbar jag, så det går inte riktigt att gå i idé. Men när jag surfade igenom mina blogginlägg för januari skulle man nästan kunna tro att jag gått i idé. På kvällarna efter jobb. För jisses så mycket film- och tv-tittande det blivit!


Förstår bara inte riktigt hur det gått till, då jag vill minnas att kvällarna fyllts av matlagning, städning, tvättning och läxförhör...







Apropå matlagning ja. Jag har provat en massa nya recept och tipsat om dem. Den som varit uppmärksam har kanske sett att det är viktvänliga recept allihop... Japp, beach 2017 i sikte.
Men som ni ser, man kan äta väldigt gott även om man tänker på vad man stoppar i sig.



Det var januari det. Med knepigt väder, en massa soffliggande, mat och en del fest och lite musik. Nu vänder vi blad och välkomnar februari. Om en månad gör vi en ny tillbakablick och ser hur februari har spenderats.







1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Januari är min tristaste månad också... Men nu är snart bara halva vintern kvar. Den ljusare halvan :-)