tisdag 17 februari 2015

Vårgarderob för en sjuåring

Så kom HMs vårkatalog i brevlådan och som vanligt kastade Loppan sig över den. Med pennan i högsta hugg. Här nedan har jag satt samman några kollage på en del av hennes förkryssade vårfavoriter.
 
 
 
 
 
 
Kan väl inte säga att jag blev förvånad över att hon kryssade för tyllkläder. Och lila sådana. Och sandaler som hon älskar. Om man inte får riktiga "klackaskor" så duger sandaler minst lika bra, tror jag att hon tänker.
 
Och den lilla bikerjackan. Alltså hur söt?
Extra söt tycker jag det blev ihop med det sockersöta tylleriet.
 
 

 
 
Klassiska vårkläder, eller?
Lite dragning åt hur kläderna såg ut när jag var liten på sjuttiotalet, tycker jag.
 
 

 
 
Sin mor (och sin far) upp i dagen är hon. Skor och väskor kan man inte få för många av.
Helst ska de visst vara pastelliga i vår.
 

 
 
 
Den här lite sportiga och bekväma stilen har hon hållit fast vid i många år.
Västen måste hon ju bara ha, det står ju hennes namn på den! Nästan...
 
 

 
 
Och gossiga mjukisar. Det gillas.
Fast jag vet inte kombinationen med kepsen och scarfsen, precis...
Men allt klär en skönhet, så hon hade säkert burit det med stil.
 

 
 
Och äntligen äntligen hittade vi en balettdräkt i hennes storlek. Som inte var för småflickig. Hrm...
 
 
Ja, vad ska man säga? Hon vet vad hon gillar. Och jag gillar det hon gillar.
Och HM verkar ha lyckats rejält i vår, eftersom detta som sagt var ett axplock av de favoriter hon prickade för i katalogen...
 
 
 
Om jag får välja några favoriter så blir det den svarta bikerjackan och den rosa västen. Och sandalerna. Och den blommiga vårjackan. Och... och...
Som sagt. Jag gillar det hon gillar.
 
 
(egna kollage med bilder från hm.com)
 
 
 

Inga kommentarer: