lördag 7 februari 2015

EfterMIDDAGSnöje

Efter nästan en hel veckas förkylningsläge har jag blivit beroende.
Jag har fastnat framför eftermiddagstv. Jag som aldrig tittar på TV i vanliga fall. Förutom på fredags- och lördagskvällar när det är På Spåret eller nåt musikprogram som barnen gillar.
 
 
 
 
Jag har fastnat för Jamie Olivers 30 minutersmenyprogram.
My God, allt ser himmelskt gott ut. Kanske för att tretiden på eftermiddagen är en vargtimme när man börjar bli lite småhungrig, men mest för att det ser så himla gott ut. Allt han gör.
 
 

 
 
Förutom att det är snabblagat, så gillar jag att det är hela menyer han lagar. Huvudrätt, tillbehör och efterrätt. Så genomtänkt och så frestande gott.
 
 
 
 
Jag måste nog se till att skaffa mig den här boken:
 
 
 
 
 
 Apropå mat, så kommer här ett recept från en tidning jag läste i väntrummet på vårdcentralen när jag väntade på hostmedicin samma förkylningsvecka.
 
 

Inga kommentarer: