fredag 6 februari 2015

Pasteller i köket

När vi var i Stockholm förra helgen passade jag på att byta ut lite köksredskap på Leila´s Generalstore. Eller jag bytte inte ut det där, jag bytte ut när jag kom hem. *språkpolis*
Och om man nu ändå ska byta ut nåt, varför inte slå till rejält? Och få till lite piff i vardagstillvaron?

Jag valde de här:




Ny pastaslev och nya slevar. I silikon. Och pastellfärgat.




Ljusblått och mintgrönt.
Lite otippat för att vara jag.




Eller inte. För kolla här vad det var som inspirerade mig.
Min Rörstrandsservis Swedish Grace. Som jag har i just ljusblått och mintgrönt.




Både servis och redskap finns även i rosa... Liiiiite sugen att skoja till det än mer och blanda in en tredje pastellfärg på köksbordet. Hrm...

I vilket fall som helst så blir jag glad över både färgerna och blandningen. För visst blandar jag när jag dukar. Varannan tallrik grön, varannan blå. Eller huller om buller. Vardagspiff. I ett övrigt ganska så färglöst hem...


Inga kommentarer: