fredag 2 januari 2015

Tankar om tid

Helt galet skönt att vara långledig i juletid. Men himmel vad trött man är hela tiden...
Kan det bero på att man inte äter det allra mest nyttiga i juletid..?
Eller jo, det är nyttigt för själen! 




Framför allt att vara busy doing nothing.



När jag är ledig gillar att jag fullständigt släppa taget om vad klockan är och vilken veckodag det är.
Men.
Jag har tre familjemedlemmar som är helt besatta i att vilja veta exakt vad klockan är och vilken veckodag det är och hur många dagar det är kvar av ledigheten. Hela tiden.

Och för varje gång de frågar vad klockan är, vilken veckodag det är och - det i och för sig bara Loppan som frågar hur många dagar det är kvar tills ledigheten är över och hon börjar skolan igen - hur många dagar det är kvar så ökar min stress. Då börjar min projektledarhjärna räkna ner. Och jag tappar min ledighetskänsla. 




Inget vidare.
Men jag får väl leva med det, för som sagt, jag har tre familjemedlemmar som vill räkna dagar.




Ute är det grått, regnigt och blåsigt. Och kallt. Januari när januari är som värst.
Om jag för ett ögonblick tänker bort min ledighet så kan jag faktiskt också börja räkna dagar. Tills januari är över för det är årets minst angenäma månad. 




Men varje lediga januaridag tänker jag fortsätta njuta av!


goD ForTsäTtninG pÅ deT nyA årEt! 


(bilder från pinterest.com)



Inga kommentarer: