torsdag 28 november 2013

Snart ifatt

På söndag är det första advent. Och jag känner mig stressad och försenad. Som om jag är flera veckor sen med julpyntande, bakande, julgodistillverkning och julklappsshoppande. Eller nej det sistnämnda är inte sant, för jag är mer än väl i fas med julklappshoppandet. Men det andra. Det är nog ett tecken på att jag spenderar för mycket tid på nätet... För det känns som om det varit jul i minst tre veckor. Redan. Och vi är inte ens vid första advent. Jo snart. Men ändå. 

Mest irriterad på mig själv. Jag. Behöver. Ju. Inte. Kolla. På. Julinläggen. 

Men men. Nu är jag snart ifatt och kommer att bombardera den här bloggen med jul. :-)
Som det här. Ljus är inhandlade och ljusstakar finns det i förrådet, men jag har inte bestämt hur det ska se ut i år. 



Enkla blockljus? Med eller utan siffror? Traditionellt med mossa? Tjockare ljus i separata krukor/ljusstakar? En ring med ljus?




Eller i flaskor..? Njä... känns inte som jag.




Eller kanske bara så här enkelt. Ett blockljus i en burk och siffrorna 1-2-3-4 på burken.

Hrm... Vi får se hur vartåt det landar. Första bekymret är att hitta jullådorna på vinden.




(eget kollage med bilder från pinterest.com)

Inga kommentarer: