tisdag 5 november 2013

Novemberklädd

Kylan har inte riktigt kommit än, men det är fuktigt och småruggigt och jag vill bara ha tjocka tröjor och vira in mig i stora halsdukar. Egentligen vill jag ha färg, men det känns obekvämt. Murrigt och gosigt känns bäst just nu. 

Som nedanstående bilder från pinterest.com till exempel.




Brunt är fint. På väskor, skor och stövlar. Bilden högst upp till vänster - såååå himla fint. Väskan!! Och mönstrade tjocka strumpor, kalasbyxor, gillar jag. Loppan och jag. 




Och den där jeansbilden. Hur sköna ser inte de jeansen ut? Jag har så svårt att hitta de perfekta jeansen. Antingen är de för stiff eller så är de för casual. Hittar aldrig rätt. Kanske beror på att jag inte gillar att prova jeans och därför provar sällan... 

Grått är fint. Grått kombinerat med cognacsbrunt är kanonfint. 




Och här var lite grått och lite cognacsbrunt.  Byxorna högst upp till vänster skulle jag nog inte trivas i, men tröjan och skjortan gillar jag. Och bilden högst upp till höger... Jatack! 


Inga kommentarer: