fredag 23 augusti 2024

Hemma bäst

Fredagstemat den här veckan är Hemma bäst. Oh yes, it is! säger jag. Mitt hem är min borg. 



På hur många ställen har du bott?

Detta är mitt femte hem. Mitt barndomshem, min singeletta och två lägenheter med mannen och nu huset vi bor i.

Vad är det bästa och sämsta med där du bor?

Det bästa: Min trädgård! Älskar den. 

Det sämsta: Grannarna bor lite väl nära... 

Var skulle du vilja ha ett andra hem?

Nånstans nära vatten. 

Eller en 20-talslägenhet med stuckatur, högt i tak, knarriga trägolv, kakelugn(ar) och balkong.

Hur vill du inte bo?

Utan trädgård eller balkong. 

Vilken förändring vill du göra hemma?

Hade gärna haft större hall och större grovkök. Och mindre kaos...




4 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Kul att läsa dina svar! Jag vill inte heller bo utan trädgård, balkong eller takterass. Fint att se mer av ditt hem också.

Nilla Tankebubblor sa...

Ja din trädgård verkar vara helt perfekt, jättefin!

smile sa...

Svårt att vänja sig av med, tänker jag.

smile sa...

På håll, på bild så här syns inte allt ogräs och vildvuxet. :-D Men å andra sidan är jag inte jättepetig, det får gärna vara lite vilt.