söndag 1 januari 2023

Nyår i dagarna tre

 


Låt oss titta på lite nyårsbilder. Dagen före, själva dagen och dagen efter. 






Nyårsefterrätter in da making. Tiramisu och chokladmousse. Så man kunde välja vad man föredrar. Supersmidigt eftersom jag förberedde allt dagen före.






Förrätten förberedde jag också dagen före. Eller snarare förrätterna, eftersom jag även här gjorde två varianter. Smörgåsbakelse med lax, räkor och ostbågar och den HÄR fast med räkor istället för kräftor. Smidigt, som sagt, att kunna förbereda dagen före och smidigt eftersom det var ingredienser jag redan hade hemma, laxrester från julfirandet och bröd och räkor från frysen. 






Förrättsdukning






Huvudrätten fastnade visst inte på bild mer än så här. Oxfilé, potatiskroketter och bearnaisesås. Anar ni temat för dagen? Så lite matlagning som möjligt på själva dagen. 








Och så lite matlagning som möjligt dagen efter. Fast egentligen även imorgon, för självklart blev det rester av pizzorna.






En given aktivitet i jultid. Som vanligt vann jag tyvärr inte... Men jag kom tvåa! 



Inga kommentarer: