fredag 27 januari 2023

Comfort food

 




Hittade ett recept på instagram för ett tag sedan. Hittade det på det HÄR kontot, men just nu hittar jag inte till inlägget så jag kan inte länka originalreceptet, men om du orkar surfa runt på kontot jag länkat till hittar du säkert det.  Här nedan är min variant.



1 gul schalottenlök
300 g broccoli
300 g pasta
5 dl matlagningsgrädde
1-2 dl pastavatten
2 msk flytanbde kycklingfond
salt, peppar
mozzarella (jag hade en burk minimozzarella som jag hackade ner i mindre bitar)


Gör så här:


Hacka lök och broccoli. 
Fräs löken mjuk.
Blanda ner broccoli och fräs nån minut till.
Häll ner grädden och låt puttra 6-7 minuter.
Koka pastan under tiden.
Smaksätt med buljong. 
Låt puttra 3 min. Salta o peppra.
Häll i ost, rör om.
Blanda ner pastan och riv över parmesan.






Comfort food. 



Inga kommentarer: