torsdag 26 mars 2020

Påskinspiration



Påsken närmar sig. Vi tar en titt på lite påskinspiration jag hittat på pinterest.com






Men alltså hur söt? Nåt att försöka knåpa ihop själv? Eller lägga beställning hos pysslig dotter?






Maffig påsktårta


Maffig och imponerande men jag tror nog inte den är så avancerad att göra? Jag tänker en drös påskchokladharar, såna man köper i färgglatt folie, typ jultomtar på julen. Klä av dem foliet och tryck fast dem runt om valfri sort av tårta. Och höll ut några påsar äggodis, typ Anthon Bergs, på toppen. Kanske nåt för Loppan och hennes kompis







Ett väldigt lågmält, men fint påskris. Förresten, såna där stående silverägg har jag ju i mina gömmor. De måste jag plocka fram! Fast jag tycker nog att påsken gärna får vara lite mer pastellig. 






Pastelligt vad ordet. Och den här tårtan






Vi fortsätter tårtteamat. En prinsesstårtsvariant






Men hur söta?? Men jag har aldrig förstått det där med äggvärmare. Det heter så va? Är det meningen att de ska hålla de kokta äggen varma och att man ska äta dem varma? Ehhh.... nej tack! Om jag ska äta kokt ägg ska de vara kalla. Rejält kalla. Men det hindrar kanske inte att dekorera med påskmössor eller nåt på kalla ägg... 


Förresten, nu fick jag en galen idé. Man skulle ju sparat små bebisstrumpor och använt dem som äggvärmare! 


Himla snyggt våningsfast, förresten.






Men åhh så söta små kakor!






Får man lov att leka med maten? Jag hade haft svårt att äta dem... 



Men klicka --> HÄR och kolla så himla söta bakverk! De hade jag nog också haft svårt att äta, bara för att de är sååå himla söta. Ägghalvorna ovan känns lite mer... verkliga. 






Avslutar med ett påskris. Eller är det julris? Ser det inte ut som julgranspynt? Men himla fint, i vilket fall som helst. Färger man blir glad av. 




Inga kommentarer: