söndag 30 december 2018

Tjeckiska coctails och konstverk



Utsikt från hotellrumsfönstret



Galet att det redan gått en hel månad sen vi var i Prag, men samtidigt känns det som det var en evighets evighets sen.  



Jag har några bilder kvar att visa. Eller några tips. Jag har redan visat de klassiska Pragtipsen HÄR, men vi hittade två andra ställen som jag gärna vill rekommendera. 



Vi börjar med ett tips jag googlade fram. Hade jag inte gjort det hade vi nog missat det. Det skyltade väldigt diskret.






Så här. Ber om ursäkt för suddiga mobilbilder, men det var mörkt utomhus och dunkelt inomhus.






Cocktail artists Parlour? Vad är det, undrar ni? Alldeles precis vad det heter. En bar med coctail artists!











En liten intim coctailbar utan meny. Du berättar vilka smaker du tycker om och så trollar personalen - Coctail artisterna - fram en drink till dig!








Så himla käckt! Läcker miljö, käckt koncept, bra priser och goda drinkar.






En av artisterna in action.






Parlour. Ligger på Krakowská 15 i Prag. Tar emot reservationer på upp till fyra personer. Kan vara vettigt att boka, eftersom det är en liten bar. 



Nästa tips hittade jag inte på nätet, det råkade vi springa på när vi var ute på stan. 






Haha, bokstavligen springa på. 


Ett pyttelitet museum. Kändes dock mer som ett konstgalleri. 











Utställningen som var där när vi var där hette East of Eden och var en gemensam utställning av konstnärerna Richard Stipl och Josef Zlamal. Läcker och läskig på samma gång. Men jag skulle lätt kunna ha både ett eller två av verken här hemma. 










Till Prag återvänder jag gärna. Även om vi hann med de klassiska sevärdheterna så misstänker jag att det finns många fler pärlor likt dessa två som är värda att upptäcka.



Inga kommentarer: