fredag 21 december 2018

Två varianter av kladdiga granar






Ett säkert kort att baka om man har en opålitlig ugn är väl ändå kladdkaka? Det kan ju liksom inte bli fel. Det blev en sån igår för att fira att barnen började sitt jullov. 



Dekorationen? Jag erkänner, den står jag för. En femåring som kan stava hade nog gjort det bättre, men barnen intygade att det inte var nåt fel på smaken. (Själv står jag numera över kladdkaka, för jag har fyllt min kvot av just det här kladdkakereceptet för många år framåt. Vågar inte räkna hur många såna jag bakat i mitt liv... Barnens absoluta favoritkaka).



HÄR (<--klicka) är förresten ett tips på hur man kan piffa det här receptet betydligt käckare än vad jag lyckades med igår. Också omöjligt att misslyckas med. Varför gjorde jag inte såna igår, kan man ju undra... 






En betydligt snyggare variant av kladdig gran...



Inga kommentarer: