torsdag 5 juli 2018

Kulturell utflyktsönskelista




Jag har en lång lista på utflyktsönskemål under sommaren. Tre av dem presenterar jag här. Tre kulturella utflykter.





Louisiana Museum of Modern Art i Danmark


Klicka --> HÄR för länk.





Ligger fantastiskt vackert beläget på kuststräckan mittemellan Helsingör och Köpenhamn. En hel del fasta utställningar blandat med gästspel. Stor inomhusyta och fantastisk park med havsutsikt och konstverk.


Närmare hemmaplan ligger:




Klicka --> HÄR för länk.






Här finns världens största samling av skisser, modeller och förlagor till svensk och internationell offentlig konst. Ligger i Lund.


Och så sist på listan, men utan rangordning på min önskelista:






Klicka --> HÄR för länk.






Ett ställe som jag tidigare aldrig besökt, men utställningen av Odd Nerdrum (<-- klicka) lockar mig.



Ska bara försöka övertyga barnen om att det är utflykter som kan locka även dem...



Inga kommentarer: