söndag 29 juli 2018

En blandning av sött och salt. Och syrligt.






Vet inte om det är sommarvärmen eller att jag beskar äppelträdet ganska rejält i våras, som gjort att vi har gigantiskt stora äpplen i år. Många, men inte jättemånga, men jättestora. Och de är så klart mogna rekordtidigt. Det beror på värmen, det finns det ingen tvekan om. 



Naturligtvis var jag tvungen att testa att baka med dem. 











Såååå gott! En äppelkaka 2.0 typ. Nej, 3.0. Det var en äppelkaka deluxe. Med flingsalt. Nu är jag lite känslig när det är för salt, så nästa gång kommer jag nog dra ner 0,5 tsk på saltet, men grabbarna i familjen tyckte det var alldeles perfekt mängd salt. 


Testa! HÄR (<--klicka) hittar du receptet).


Det blev som Allsångslåten. "En blandning av sött och salt". Och syrligt, eftersom äppelsorten jag bakade med var lite syrliga.




Inga kommentarer: