tisdag 1 maj 2018

Ny frukostfavorit - Pulled Pancakes!






Ni som följer mina matinlägg här kanske minns att jag brukar falla för recept som låter lite galna. Då måste jag bara prova det. Såvida det inte innehåller ingredienser jag vet att jag inte gillar. 



När jag läste ett recept på Pulled Pancakes var jag bara tvungen att testa. Och ni ser ju på bilden. Det smakade precis lika gott som det ser ut att göra. 



Tioåringen deklamerade förtjust att hon ville ha sånt här på sin födelsedag. Istället för chokladkladdkaka. Och det är det godaste hon absolut vet. 





Receptet hittar du HÄR (<--klicka). 
Så här gör man:






All smet i stekpannan. Stek på ena sidan, vänd och stek på andra.






När den är färdigstekt drar du isär den i lagom stora bitar med två gafflar. 






Sen steker du alla bitarna en stund i lite smör. 
Och dör lite så gott det är. Originalreceptet rekommenderar sylt och vispgrädde till. Vi hade ingen vispgrädde hemma, så det blev bara sylt. Och florsocker.


Supersmarr.




Inga kommentarer: