fredag 23 mars 2018

Let´s dance och låt oss prata mello



Idag är det premiär för Let´s Dance. Och vi kommer väl att titta. Med ett halvt öga så där. Det är liksom mer fredagsmyset framför TV som är behållningen. Ungefär som årets mello. Som jag helt missade att kommentera här eftersom min dator var kass. 


Vi får väl ta det nu i efterhand istället. Vad jag tyckte om årets mello? Eh... 





Ungefär så här. Och då inte i meningen att vara lite käck, utan snarare som sonen tolkar den här posen. "Cringe", som han kallar det. Pinsamt, alltså. Jag kallar det "skämskudde". 



Nä, mello som underhållningsprogram var 2018 under all kritik. Tyvärr så gjorde det att låtarna inte riktigt kom fram. Så här i efterhand har jag två radiofavoriter. Två låtar som gick mig lite märklöst förbi under mellospektaklet, men som får mig att stanna till och lyssna lite extra när de spelas på radio. Vilka låtar? 










Och för att återgå till Let´s Dance, Daniel som är med i årets Let´s Dance och som ligger bakom bästa melloparodin. Som alltid - klockren!








Daniel, jag håller på dig! I Let´s Dance! Och som bästa tolkaren av Mellospektakeln. År efter år. 



Inga kommentarer: